torsdag 10. oktober 2013

Red chicken curry

Etter at jeg var  Oslo og spiste red curry suppe, så har jeg tenkt å lage det samme hjemme. Og i dag var dagen. Litt basert på egen husk fra da vi var hjemme, og masse basert på hva som var i kjøleskapet :) Det ble en porsjon siden det var så steike godt, i "virkeligheten" så er det sikkert nok til to

1 stor kyllingfilet i skiver stekes i
1 ss kokosolje

Når den er såvidt stekt, legg av en tallerken og stek så kjapt til løken er blank:
1 rødløk finhakket
1 fedd hvitløk finhakket
1 cm ingefær finhakket
2 knaskegulrøtter i biter
1/4 (oransje) paprika i strimler
6-7 sukkererter delt i 2-3 biter

Oppi grønnsakene tilsetter du så:
1/2 boks kokosmelk (min var litt kald sånn at den hadde skilt seg, eg brukte då bare "det harde")
En liten "dæsj" med fløte (ca 1/2 dl?).
2 ts red curry
1/2 ts Salba Almek (evt litt mer red curry istedenfor)

Kok opp og tilsett kyllingbitene og 1 grovt opphakket vårløk.

La det småputre i 2-3 min før du serverer.


1 kommentar:

  1. Hermegås! Det laget jeg også til middag i helgen. Knallgodt :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar